1. Area fail koosneb Osa nr. õpetuses --------------------------------------------- #AREA ................................. 2 #HELPS ................................ 3 #MOBILES .............................. 4 #OBJECTS .............................. 5 #ROOMS ................................ 6 #RESETS ............................... 7 #SHOPS ................................ 8 #SPECIALS ............................. 9 #$ ................................... 10 *** Iga osa vahel võiks olla ka 3 tühja rida. Muutujate tüübid, mis on eraldatud ':' -ga '<' ja '>' mäkide vahel. s - string (string lõppeb alati '~' -ga) n - number c - char w - word to_eol - kommenteeriv tekst rea lõpuni Sellistes kohtades, kus on muutuja tüübiks antud number ja tegemist on 'flag'-idega (näit. act- ja aff-flag) ja on all antud ka tabel, mis sisaldab numbrite asemel tähti, tuleb kirjutada vajalikud tähed üks- teise kõrvale. Näiteks ACT_PET ja ACT_WIMPY puhul tuleb mobile panna act-flag biti kohale kõrvuti kaks tähte: HJ. (Vt. ka näidet). *** Area faili tegemisel tuleks eelnevalt konsulteerida "Stonia" mudi tegijatega või tuleb igal pool, kus on tegemist area numbriga, see tähistada mingi tähekombinatsiooniga. Levinud on kombinatsioon PP. *** Stonia mudi areate tegemine on vabatahtlik ja sellega ei kaasne mingeid materjaalseid hu'viseid ja area tegijal pole peale area ma'ngu lu'litamist o'igust seda enam tagasi no'uda, kuid samas ei tohi ka Stonia ehitajad seda areat autori enda loata mujale levitada. *** Kui keegi leiab sellest õpetusest mingi vea või on siin mõni asi puudu või üle, võikse sellest kohe kirjutada: mud@tud.ttu.ee *** Enne area tegemist tuleb alati areale ka sobiv koht leida. Stonial on olemas yldine kaart, mille alusel antakse teatud piirkondi areaks formeerimiseks immode poolt : MudAdmin (mud@tud.ttu.ee) *** Kui mingi asja parameetrid on antud ta'htedega, siis tuleks need kirjutada u'ksteise ko'rvale (na'iteks. ACFG), kui aga numbritega, siis ei tuleks neid numbreid mitte kokku liita, vaid kirjutada nad u'ksteise 'or'-ga ko'rvale (na'iteks: 2|8|256). *** Kui oled lo'petanud mingi osa kirjutamise, siis kontrollige alati u'le, et iga osa lo'ppeks talle etteantud lo'puta'hisega. *** Area miinimum pikkuseks on umbes 60 ruumi, kuid hea oleks, kui area planeeritakse 80-100, 180-200 jne ruumiliseks. *** Areale esitatavad nõuded: 1. Area peab sobima Stonia maailma ja ta peab muu maailmaga kokku sulama mitte moodustama eraldi maailma Stonia maailma sees. See ta'hendab seda, et k6ik ruumid peavad olema areas omavahel loogiliselt seotud, ja samuti peavad aread ise olema omavahel loogiliselt seotud. Igast areast vo'iks olla va'ljapa'a'se 4 vo'i 5, (seda on vaehe, pigem kymneid) mis on yhendatud vastavalt ko'rvalolevate areatega. Area peab sobima ka Stonia reaalsusega, soovitav oleks, kui area tegemisel mo'eldakse sellele et ta vo'imalikult yhtlasemalt sulaks kokku teiste ko'rvalolevate areatega. 2. ENNE AREA TEGEMIST TULEB KONTAKTEERUDA IMMODEGA : MudAdmin (e-mailiaddr on tagapool) 3. Kui teie area on valmis, siis kontrollige veelkordelt u'le, et areas poleks liialt ha'id asju, et ko'ik mobid ei annaks va'ga ha'sti expi jne.; seda ko'ike selle pa'rast et va'ga heaks tehtud area on mudile va'ga halb area ja ei kuulu mudi ku'lge lisamiseks. St. ei mingit gigantomaaniat! ( Vt. exp. mobidel; dam, hit asjadel jne. ) 4. Igas areas ei tohi olla rohkem kui 1-5 highlevel (legend) mobi (Va'ljaarvatud homearead ja linnad). Samuti peab nendel mobidel olema suhteliselt ko'rgem dam- ja hitroll, samuti ka va'ga ko'rge armor class ja ka lisaoskused ru'ndeks, u'heso'naga ko'ik see, mis on olemas vastava taseme ma'ngijal. Selle koha pealt soovitan ringi ka'ia MUMEs (128.178.77.5 4242), et na'ha, mida kujutab endast mudi geograafia. 5. AREA TULEB SAATA YHES TYKIS Soovitav oleks area saata ko'ik u'hes tu'kis, et ko'ik hilisemad muudatused saaks teha juba kohapeal. Areate struktuuri o'igsuse kontrollimiseks on meil olemas programm, mida saate suvalise Sparc masina peal ka'ivitada, teil ja'a'b vaid u'le see meilt tellida. 6. Areasse mobide planeerimisel tuleb arvestada, et Stonial on olemas strandartsed mobid (eeska'tt metsloomad rebased ja varblased jms) mis ka siinkohal varsti avaldame. Valge ja mustnahksed mobid (m6istuslikud; level peaks olema yldjuhul > 20) on Teil v6imalus ise planeerida ja area mobide sektsioonis a'ra kirjeldada. Yldiselt tulevad ka nende kohta standartsed mobid. Bittide ( A - ee ) arvulised väärtused: A 1 B 2 C 4 D 8 E 16 F 32 G 64 H 128 I 256 J 512 K 1024 L 2048 M 4096 N 8192 O 16384 P 32768 Q 65536 R 131072 S 262144 T 524288 U 1048576 V 2097152 W 4194304 X 8388608 Y 16777216 Z 33554432 aa 67108864 bb 134217728 cc 268435456 dd 536870912 ee 1073741824